joi, 25 martie 2010

Noise



asa cum va ziceam ma apuc de fotografie pe film...
de fapt m-am apucat. :) ma joc, incerc, experimentez...

iata ca am reusit asa cum imi propuneam acum ceva timp sa controlez tot procesul - expunere, developare, scanare. :) ce frumos, ce satisfactie! :)

nu stiu ce am , dar in loc sa tanjesc la vreun 5d markII sau cine stie ce obiectiv, au inceput sa-mi fuga ochii dupa un TLR Rolleiflex 2.8 si la tot felu' de alte aparate. si uite asa tot cautand si citind am dat si peste acest articol cu istoria Rolleiflex-ului. interesant si bine scris!

Rolleiflexul 2.8 mi-l doresc destul de mult, dar deocamdata nu sunt dispus sa dau atatia bani. sunt multi domne, multi bani! dar daca il primesc cadou, ah ce m-as bucura! :)

asa ca mi-am luat cel mai ieftin TLR posbil, un gunoi - Seagull, nu stiu exact modelul.arata cam rau, cred ca a fost uitat saracu' in vreun cotet de gaini.dar...surpriza , face fotografii. revin cu imagini facute de dansu'. :)
de fapt, dupa ce am luat Seagull-ul am inceput sa citesc si sa vad cam care e treaba cu TLR-urile astea.cutia asta de tabla chiar m-a introdus intr-o alta lume si m-a facut sa caut si sa intru in profunzimea detaliilor tehnice ale unui TLR.

insa fotografia de fata este facut tot cu smena 8M.batranul lomo. diferenta fata de precedenta este ca e facuta pe un film foto a/n si developata si scanata "in house".

reteta de developare nu prea mi-a placut.negativul a iesit cam zgomotos.
am developat un alt film de acelesi tip cu alta dilutie si e mult mai ok dpdv al zgomotului. ma rog...cum ziceam - testez, experimentez.

asa...iata si reteta(luata de la narcis virgiliu de pe blog):

Camera: Smena 8M
Obiectiv: -
Film: Agfa APX 400 ISO
Revelator: Agfa Rodinal 1+100
Fixator: Tetenal Superfix Plus
Timp developare: 1h
Agitare: in primele 12 minute 15sec./1minut diferenta pana la 1h lasat linistit in tanc
Agent Spalare: -
Scanare: Epson Perfection V600

va urma...

5 comentarii:

  1. deci direct din aparat, plus niste mici preparatiuni :) foarte frumos a iesit, felicitari pt ana..a meritat efortul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Granulatia asta nu e neaparat deranjanta. Mergea totusi expus mai mult, sa ai mai multe detalii pe model.

    RăspundețiȘtergere
  3. imi place mult, taman pentru ca-i puricoasa. aduce a imagine dintr-un film (poate si datorita Anei, hehehe)

    RăspundețiȘtergere
  4. ...mai ..! da ce-i vorbaria asta..?
    puricoasa =granulatie =grain =noise = zgomot..!

    ..una peste alta imi place ce vad Ioan..chiar imi place ..! felicitari.!

    RăspundețiȘtergere
  5. cam prea zgomotos pt iso 400 filmu asta... ori asa imi pare mie. ia sa vezi si un ilford delta de 400

    RăspundețiȘtergere